12 lut 2016

Weź serce w swoje ręce

Weź serce w swoje ręce

Czy wiesz, że serce to pierwszy organ, jaki powstał w Twoim organizmie? Razem z mózgiem pełnią w Twoim życiu rolę pierwszoplanową. Te dwa narządy bezustannie wymieniają się informacjami o Tobie, o każdej porze dnia i nocy. Kontrolują pracę całego organizmu, są odpowiedzialne za emocje, oddech, wrażenia. Można powiedzieć, że to powiernicy najskrytszych marzeń. Serce nigdy nie odpoczywa, pracuje na pełnych obrotach, bez wytchnienia. Jak o nie dbać, by nie nadużywać jego pracowitości?

Sercowe rozterki

Serce jest wszystkim co mamy, i to nie tylko podczas walentynek. Czy faktycznie traktujemy je jak najlepszego przyjaciela? Papierosy, alkohol, siedzący tryb życia oraz zła dieta nie są naszymi sprzymierzeńcami. Chociaż choroby serca i układu krążenia mogą dopaść każdego, można zmniejszyć ryzyko ich pojawienia się. Nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, zawał serca, niewydolność serca spędzają sen z powiek wielu osobom. Następstwem chorób serca i układu krążenia są coraz większe problemy zdrowotne, które uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Choroba wieńcowa, zaburzenia rytmu serca, bóle serca i żylaki to powody, dla których trzeba przestrzegać rygorystycznej diety. A przecież lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Jak wzmocnić serce?

Bijący skarb

Obecnie medycyna umożliwia tylko zmniejszenie objawów i zahamowanie rozwoju chorób serca. Jak dbać o serce? Serce potrzebuje tlenu i substancji odżywczych. Nie ma lepszej recepty niż wprowadzenie zdrowego stylu życia.

Po pierwsze dieta dla serca – urozmaicona i bogata w błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminy. Wystarczy zastąpić białe pieczywo na to pełnoziarniste, jeść dużo warzyw i owoców, ograniczyć tłuste mięso, unikać nadmiaru soli i częściej gotować na parze lub w wodzie. Dla zdrowego serca zaleca się stosować dietę niskotłuszczową, która skutecznie zapobiega miażdżycy. Dodatkowo osobom, które już mają problemy z układem krążenia, poleca się stosowanie suplementów diety. Suplement Astaxin pomaga stymulować układ krążenia, regulować poziom cholesterolu oraz obniżać ciśnienie. Naturalna astaksantyna podwyższa „dobry” cholesterol HDL, a hamuje oksydację „złego”. Astaxin pomaga redukować toksyczność glukozy, ochrania komórki beta trzustki. Z astaksantyną zadbasz o trójglicerydy we krwi i jej prawidłowe ciśnienie.
Po drugie – ćwiczenia. Nikt nie narzuca konkretnych treningów. Każdy powinien dopasować ćwiczenia do swoich możliwości, stopniowo zwiększając kondycję. Osoby mające problemy z nadciśnieniem, mogą uprawiać sporty mniej dynamiczne – spacer z kijami od nordic walkingu, pływanie i spokojna jazda na rowerze. Systematyczne ćwiczenia wzmacniają mięsień serca, co wpływa na lepsze pompowanie krwi, a dzięki temu krew sprawniej przemieszcza się po naszym organizmie.

Przegląd zdrowia

Jak mieć serce pod kontrolą? Pierwszym krokiem jest utrzymanie prawidłowej masy ciała. Otyłość prowadzi do gromadzenia się tkanki tłuszczowej, a ta z kolei negatywnie wpływa na cały układ sercowo-naczyniowy i metabolizm organizmu. Najlepszym sposobem jest obliczenie swojego wskaźnika BMI, norma wynosi od 18,5 do 25. Lekarze zachęcają do badań: cholesterolu we krwi (nie powinien przekraczać 200 mg/dl), poziomu cukru we krwi (optymalny na czczo wynosi od 70 do 99 mg/dl). Ponadto, co jakiś czas należy mierzyć ciśnienie. Dodatkowo nie żałuj sobie snu ani krótkich drzemek, odpoczynku i błogiego relaksu. Mimo, że serce cały czas pracuje, to Twój organizm potrzebuje wytchnienia.

Komentarze (0)