15 mar 2016

Jak przygotować swój organizm do nadchodzącej wiosny?

Jak przygotować swój organizm do nadchodzącej wiosny?

Póki co, dodatkowe kilogramy schowane pod warstwą swetra i kurtki nam nie przeszkadzają. Jednak wiosna nadejdzie zanim się zorientujemy! A wtedy będzie tylko płacz i zgrzytanie zębów, bo wiosenną kolekcję ubrań trzeba będzie kupować o rozmiar większą niż w zeszłym roku. Plan wydaje się być prosty – od zaraz wprowadzić zdrowy tryb życia! Jeśli nie chcesz, aby Twoja motywacja spadła, a chęci się utrzymały – przygotuj swój organizm. Jak to zrobić?

Zdrowa dieta, czyli właściwie jaka?

Okres zimowy to dla naszego organizmu nie lada wyzwanie. Zapominamy o istnieniu owoców i warzyw, a wieczory spędzone pod kocem tworzą idealną atmosferę do słodkiego oraz słonego podjadania. Odpowiedz sobie na pytanie: jak wygląda moja dieta? Byle jakie śniadanie, brak drugiego śniadania, obiad zjedzony w pośpiechu i kolacja, która jest większa od wszystkich posiłków w ciągu dnia razem wziętych.

Zdrowe odżywianie opiera się na uzupełnianiu swojego organizmu odpowiednimi składnikami. Niestety słodycze, cukier, sól rafinowana, gazowane napoje, fast foody i przetworzone posiłki, takie jak zupy w proszku i tanie produkty nie zawierają naturalnych składników. Zdrowa dieta to taka, która składa się z naturalnej żywności. Powoli, ale skutecznie i systematycznie zaopatrz swoją lodówkę w warzywa i owoce, uzupełnij szafkę z przyprawami o majeranek, cynamon, kminek, bazylię – naturalne przyprawy zawierają mnóstwo antyoksydantów. Zwykłą sól zastąp solą morską i himalajską. Jeśli nie możesz obejść się bez podjadania, zamiast zajadać się tłustymi przekąskami, chrup suszone owoce i niesolone orzechy. Do tego ureguluj swoje posiłki, urozmaić dania i dobrze zaplanuj odstępy pomiędzy nimi.

Detoks organizmu

Pora zadziałać wcześniej niż zwykle. Pamiętaj, że szybkie zrzucenie wagi jest praktycznie niemożliwe i niezdrowe. Nagła zmiana diety może się źle skończyć dla organizmu. Pozbądź się lenistwa i zacznij dążyć małymi kroczkami do celu. Zastosuj dietę oczyszczającą.

Odczuwasz zmęczenie, częste wahania nastroju, senność, a zarazem trudności z zasypianiem? To podstawowe oznaki nagromadzonych toksyn. Skąd się biorą? Nie dość, że funduje je nam powietrze, są schowane w posiłkach, to na dodatek nasz organizm sam je produkuje. Zimowe rozleniwienie nie wspiera pracy naszych organów odpowiedzialnych za naturalne oczyszczanie. Jak oczyścić organizm z toksyn? Przede wszystkim zrezygnuj z kofeiny, alkoholu, papierosów i cukru. Najlepiej schowaj wszystko głęboko do szafki lub rozdaj – czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.

Wartościowa chlorella

Podczas detoksu należy jeść wyłącznie pokarmy, które powodują oczyszczanie, a jednocześnie uzupełniają enzymy, witaminy i minerały. Jest kilka diet oczyszczających, do których trzeba się prawidłowo przygotować psychicznie i fizycznie parę dni przed. Badania potwierdzają, że w detoksykacji pomaga chlorella – wspiera ona pracę jelita w usuwaniu niestrawionych resztek i szkodliwych substancji. Dzięki wielowarstwowej ścianie komórkowej niczym rycerz wyłapuje toksyny i wyprowadza je z organizmu. Do diet oczyszczających zaliczają się m.in.: dieta sokowa, dieta owocowo-warzywna, dieta jabłkowa, dieta pszenna. Mitem jest, że oczyszczanie to głodówka i dieta. Detoks to sposób na wprowadzenie zdrowego trybu życia, a ten powoduje uśmiech, energię i zapał do życia!

 

 

Komentarze (0)